tisdag 16 juni 2009

Vättern från alla håll



I helgen gick Vätternrundan av stapeln. Jag hade fått en startplats i födelsedagspresent, så planen från början var att ställa upp. Våren kom men träningen kom aldrig riktigt igång, så jag bestämde mig för att inte köra. Kändes skönt att ta det beslutet!
Tre dagar innan loppet ändrade jag mig!! Mamma & syrran skulle ju starta, så varför inte jag?!
Cykeln skickades iväg till Sunes Cykel & Sport för service. Ny hjälm köptes och cykelbyxorna plockades fram. Under fredagen roade jag mig med att mestadels äta! Trevlig sysselsättning :)
Med endast 6 mil i benen startade jag sedan på natten mellan fredagen & lördagen. Idiotiskt? Kanske, men tro det eller ej! Jag tog mig runt.
Jag, mamma & syrran cyklade mestadels i regn hela vägen ner till Jönköping. Väl där var vi dyngsura. Fötterna såg ut som små svampar. Men med lite nya sockar och plastpåsar över fötterna, gick det att cykla vidare :)
Här bröt dock mamma, men nöjd ändå. Hon har ju redan klarat rundan en gång, några år tidigare!!!
Jag & Sara cyklade vidare mot Hjo. Här hade jag lovat mig själv att det var ok att bryta om jag ville. Men inte ville jag det! Nu hade vi ju "bara" tolv mil kvar.
De tolv jobbigaste tydligen!! Tur att jag inte visste det då!
Det gjorde ont i hela kroppen, knän, handleder, armbågar, rygg och inte minst mellan benen...kändes som man satt på rakblad!! Ha, ha...
Jag är glad att jag hade syrran med mig. Hon peppade mig grymt bra sista biten! TACK SIS!!! 19.30 på lördagkvällen gick vi imål! Härligt!!!
Sov gott på natten sen, kan jag meddela :)
Ikväll såg jag Vättern från ett annat håll. Underbart vackert & inte alls smärtsamt :)
Ha en underbar kväll!
Kram

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken prestation!!
    Men kanske lite skönare upplevelse med lite fler träningsmil i benen... =)

    Ser ut som su haft en riktigt skön kväll!!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Så himla bra gjort!! Såg milskyltarna när jag åkte hem från Hjo och blev trött när jag bara passerade dem med bil!!

    Vilka fina bilder taget på vattnet!!
    Kram Moa

    SvaraRadera